نشست تخصصی طراحی منظر پردیس‌های دانشگاهی- مروری بر مبانی نظری و مصادیق

 | تاریخ ارسال: 1402/2/21 | 
نشست تخصصی
طراحی منظر پردیس‏های دانشگاهی- مروری بر مبانی نظری و مصادیق
شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

کوکورو* با همکاری انجمن علمی شهرسازی دانشگاه خوارزمی و انجمن علمی معماری منظر دانشگاه شهید بهشتی، پنجمین رویداد خود را در روز شنبه مورخ شانزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برگزار کرد، این رویداد به میزبانی انجمن معماری منظر دانشگاه شهید بهشتی برقرار شد.  در این رویداد، دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه خواررزمی که در مسابقه کوکورو همراه هستند و دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی شرکت داشتند.
برنامه نشست در چهار بخش تعریف شد، بخش اول به ارائه خانم دکتر شاهین راد (عضو هیئت علمی گروه شهرسازی دانشگاه خوارزمی) در خصوص معرفی اولیه دانشگاه خوارزمی با مروری بر سابقه تاریخی آن تا به امروز و محوطه پردیس تهران اختصاص پیدا کرد. و شرحی کوتاه بر طراحی محوطه پردیس تهران به عنوان یک مسابقه دانشجویی درون دانشگاهی و فرایند آن ارائه شد.
در بخش دوم دکتر مرتضی ادیب، عضو هیئت علمی گروه معماری و منظر دانشگاه شهید بهشتی، با طرح سوال و گفتگو با دانشجویان، آشنایی با دغدغه های رشته معماری منظر را زمینه سازی کردند و سپس به فرایند طراحی محوطه و گام‏های اصلی آن پرداختند. در این میان معرفی برخی مصادیق دانشگاهی مثل دانشگاه UCL و اصول به کار گرفته شده در طراحی آنها به مخاطبان معرفی شد.
بخش سوم نشست به سخنرانی آقای دکتر سعید نوروزیان (عضو هیئت علمی گروه معماری منظر دانشگاه شهید بهشتی)، اختصاص یافت. ایشان به معرفی مفهوم دانشگاه سبز و شش اصل طراحی این نوع دانشگاه ها و شاخص های مربوط به آنها پرداختند و با ارائه مصادیق ایرانی و خارجی برای دانشگاه سبز، اقدامات اجرایی به کار گرفته شده در این زمینه را بیشتر برای مخاطبان روشن کردند.
در بخش اخر نشست، دانشجویان حاضر در جلسه به طرح پرسش های خود پرداختند و گفتگویی هدفمند در ارتباط با دغدغه دانشجویان برای طراحی محوطه پردیس تهران میان حاضران جلسه و اساتید شکل گرفت.  


*"کوکورو" مجموعه رویدادهای جمعی و آموزشی است که با هدف توانمندسازی و آشنایی گروه های مختلف با یکدیگر به منظور شرکت در مسابقه اصلی " طراحی فضاهای باز و جداره های پردیس تهران"، به جریان افتاده است، هر یک از رویدادها (نشست، وبینار، فیلم های مستند، کارگاه های آموزشی) با هدف معینی اماده و به کمک و مشارکت دانشجویان اجرا می­شوند.
 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 281 بار   |   دفعات چاپ: 44 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر