برگزاری اولین جلسه راهبردی بین دانشگاه کوفه و دانشگاه خوارزمی

 | تاریخ ارسال: 1402/10/23 | 
پیرو عقد تفاهم نامه با دانشگاه کوفه در هفته علم ایران و عراق توسط ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر حسن­‌بیگی، اولین نشست راهبردی برای هماهنگی و اجرایی کردن این تفاهم­‌نامه در روز سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ به صورت برخط برگزار گردید.
 در این جلسه جناب آقای پرفسور یاسر لفته حسون ریاست محترم دانشگاه کوفه و مدیران حوزه روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی خانم دکتر رغد معمار، دکتر علی عظیمی، دکتر مهری اکبری، دکتر سید حسین مهاجری، دکتر مسلم قاسمی و کارشناسان این حوزه حضور داشتند. در ابتدای این جلسه آقای دکتر قاسمی طی یک ارایه کوتاه به معرفی توانمندی­‌ها و زیرساخت­‌های دانشگاه خوارزمی پرداخت. در ادامه، ریاست محترم دانشگاه کوفه، ضمن تشکر از معرفی دانشگاه خوارزمی، سه حوزه مشخص مورد علاقه طرف عراقی را اعزام و تبادل دانشجو مخصوصاً در تحصیلات تکمیلی و برگزاری دوره­‌های کارشناسی به‌­صورت مشترک، همکاری‌های علمی و پژوهشی و در نهایت برگزاری رویدادهای مشترک اعلام نمودند. در ادامه دکتر عظیمی ضمن تقدیم سلام و عرض تهیات از طرف رییس محترم دانشگاه خوارزمی به طرف عراقی بر آمادگی دانشگاه خوارزمی برای همکاری در حوزه‌های ذکر شده تاکید کردند. این جلسه یک و نیم ساعته با تبادل آرا و نظرات سایر همکاران ادامه یافت. در پایان دکتر حسون ضمن دعوت از دانشگاه خوارزمی برای دیدار از دانشگاه کوفه و ادامه مذاکرات همکاری به­‌صورت حضوری مخصوصاً با حضور نمایندگانی از دانشکده­های دو طرف  ابراز تمایل کردند.
لازم به ذکر است که پس از جلسه، رییس محترم دانشگاه خوارزمی ضمن استماع گزارش جلسه ابراز علاقه کردند که به دعوت دانشگاه عراقی در بازه ذکر شده یک هیات از دانشگاه خوارزمی از دانشگاه کوفه بازدید کنند.

 
مرکز روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 3713 بار   |   دفعات چاپ: 45 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر