Email: physicskhu1@gmail.com

دومین جلسه ی کافه فیزیک به مناسبت روز جهانی ماده تاریک برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1402/8/8 | 
دومین جلسه ی کافه فیزیک به مناسبت روز جهانی ماده تاریک برگزار شد:

انجمن علمی دانشجویی نجوم به مناسبت روز جهانی ماده تاریک کافه فیزیک را در تاریخ دوشنبه ۸ ام آبان ۱۴۰۲ در کتابخانه دانشکده فیزیک برگزار نمود.

این برنامه که با حضور و استقبال بسیار خوبی از طرف دانشجویان و اساتید گروه نجوم و انرژی های بالا و مدیریت این گروه جناب دکتر واحدی و همچنین معاونت پژوهشی جناب دکتر حاجی شریفی و معاونت فرهنگی خانم دکتر سلمانی و کارشناس پژوهشی خانم دکتر مدنی برگزار گردید، فضای بسیار صمیمی را بین دانشجویان و دست اندرکاران دانشکده ایجاد کرد و دانشجویان با اساتید حوزه نجوم و کیهان شناسی به پرسش و پاسخ پرداخته و دانشجویان فضای تبادل اطلاعات علمی را در فضایی غیر از کلاس درس تجربه کردند.

در ابتدای جلسه جناب دکتر شهرام خسروی عضو هیات علمی گروه نجوم و انرژی های بالا در مورد مقدمات و مدل استاندارد کیهان شناسی و چیستی ماده تاریک توضیحاتی را ارائه نمودند و در ادامه که فضای کافه فیزیک به فضای مباحثه علمی بین اساتید و دانشجویان تغییر یافته بود، جناب دکتر توسلی در مورد تشکیل ساختارها و تحول کهکشان ها توضیحاتی برای دانشجویان ارائه دادند
و همچنین دیگر سوالات دانشجویان نیز با پاسخ و مشارکت علمی سایر اساتید چون جناب دکتر الله یاری و خانم دکتر خوئینی مقدم پاسخ داده شد.
و در پایان این برنامه با تقدیر کلامی از شرکت کنندگان و اساتید و همه دست اندرکارانی که منجر به برگزاری برنامه شده بود پایان پذیرفت.

لازم به ذکر است که سلسله جلسات کافه فیزیک با همکاری انجمن های فیزیک و نجوم دانشکده فیزیک به صورت هر دو هفته یک بار برگزار می شود و در این جلسات دانشجویان و اساتید دانشکده در محیطی صمیمانه در مورد مباحث از پیش تعیین شده ای به بحث و گفتگو می پردازند.

این جلسات کمک شایانی به دانشجویان مقاطع مختلف فیزیک در خصوص آشنایی با گرایش ها و زمینه های مختلف مطالعاتی رشته ی فیزیک  و زمینه ی کاری اساتید دانشکده می کند.





CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1153 بار   |   دفعات چاپ: 52 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر